29. september
I dag, ville vi op til Hollywood, på en sightseeing-busstur.
De viste sig dog, at bussen startede i Hollywood og vi bor i Down Town. Vi fik
derfor en ny udfordring – at komme med Metro (undergrundstog) derop. Man kan åbenbart
kun betale med et ”rejsekort” – her hedder det Tap-Card, men fungerer på samme
måde. Det gik uden problemer og vi kom godt derop og med bussen.
Det var rigtig sjov at se og høre om området, og specielt
Beverly Hill’s, hvor de kendte bor.
Beverly Hill’s en by i byen. Brandhanerne i Hollywood er
gule, men i Beverly Hill’s er de sølvgrå osv.
Området er fyldt med olieboringer. Under et af de meget fine
hoteller er der bla. en olieboring. Ligeledes var der tidligere i området oliesøer, et er
bevaret og man kan se og lugte olien.
Vi stod af ved Farmers Market, et lokalt marked i Hollywood,
med en masse små butikker og spisesteder / restauranter. Spiste bl.a. til aften
her på en lille restaurant, hvor betalingen var efter vægt – nej, det var ikke
os der blev vejet, men tallerkenen.
På vej hjem, ville vi lige forbi Det Kinesiske Teater på
Hollywood Blv. Her var der politi afspærringer, en masse mennesker og pressen
var opstillet med projektører og kamerahold – det viste sig, at der var Premiere
på en film ”Annabelle”. Vi blev der og så de store limo’er komme med
skuespillerne – vi genkendte dog ikke nogen. Herefter tog vi igen Metro’en hjem
til hotellet.