fredag den 19. september 2014

Hoover Dam og Las Vegas

18. september

Hoover Dam

Efter ”check out” på Pioneer Lodge satte vi kurs mod Las Vegas, ikke så lang en tur, men igen en fantastisk natur hvor vi kører i bjergene. Lige pludselig er bjergene væk og det er ørken, temperaturen er nu 40 gr. C
Da vi nærmer os Las Vegas sætter vi ”fru Garmin” til at finde Hoover Dam. Det er ca. ½ times kørsel syd for Las Vegas.
Vi ankommer til dæmningen, og igen bliver man overvældet af naturen, samt det enorme dæmningsbyggeri. Bygget i 1931 – 1935 og er 221 m høj og 379 m lang, imponerende på så kort tid. Kraftværket som er i dæmningen kan levere effekt (2080 Mw) til en by på 1,3 mill. mennesker.
Højspændingsmasternes placering i det bjergrige terræn er også en udfordring. Det kræver mere end mastesko og rem.
Derefter kørte vi til vores hotel i Las Vegas.







Las Vegas "The Strip" og Down Town

Vi bor i Down Town og ikke på ”The Strip” som er forlystelsesområdet. Vi tog derind til aften og der var rigtig mange mennesker, lysreklamer, forretninger, barer og selvfølgelig spillekasinoer. Sjovt at opleve, men når man kommer fra nationalparkerne med hele det sceneri som naturen har skabt, så er det som mennesker har skabt her – noget roderi!
Ved et af hotellerne, var der et fantastisk vand og lysshow som var komponeret til musik, meget flot og vi var så heldig at få det på video!

Her hvor vi bor på Golden Nugget Hotel (ca. 2.200 værelser) er som en lille by. Der er alt på hotellet, restauranter, kasinoer, barer, hårsaloner og et badeområde med bla. rutsjebane hvor man kører i et glasrør ind igennem et hajbassin (uha-uha)
Udenfor er der en lang gågade med alle mulige forretninger, barer og kasinoer. Gaden er overdækket, så solen ikke varmer ned og der er aircondition hængt op, så det er behageligt, at opholde sig her.  Oppe under loftet hører man folk skrige, når de flyver gennem gaden, hængende i en sele.  

Ved baren var der Happy Hour, og vi kom i snak med et par søstre som var kommet før os – det kunne vi mærke på den ene, som var meget snaksalig i starten, men så blev øjnene lidt tunge. Derefter var det den anden der tog over!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar