søndag den 14. september 2014

Grand Canyon National Park

14. september 2014 
Søndag morgen var vi begge tidlig vågen. Vi var begge spændt på turen op til Grand Canyon. Vi kørte op til en parkeringsplads og derfra var alt med bus rundt til udsigtsstederne. 3 busruter med masser af busser, så man stod af og på, som man havde lyst til. Mange gange gik vi fra det ene udsigtspunkt til det næste, ad små stier næsten ude ved kanten. Udsigten var der overalt.
Selvom man har set billeder og læst om Grand Canyon, så mister man næsten pusten, når man kommer ud til det første udsigtssted. Klippeformationerne er storslået og farvespillet er fantastisk. Dybt, dybt nede ca. 2 Km nede flyder Colorado floden, man kan næsten ikke se den, da den er brun og ikke blå som man skulle tro.

Da vi skal hjem sidst på eftermiddagen, sætter vi ”fru Garmin” til at finde vejen. Det undrede os da lidt, at vi var den eneste bil på vejen, og vi kunne da heller ikke genkende vejen, fra om formiddagen. Det var et stort skovområde vi kørte i, og snart blev det også til en grusvej. Vi mødte både store egern og hjorte, krydsede en jernbane 3-4 gange, men ”fru Garmin” blev ved 8 – 5 – 9 Km og i bakspejlet kunne vi se en kæmpe støvsky som vi hvirvlede op. Heldigvis – pludselig var vi ude på landevejen igen, men bilen er ikke renvasket længere L.













1 kommentar: