21. september
Det var en varm nat. Vi har valgt ikke at sove med air
condition, da det ofte bliver for koldt og larmer.
Vi fortsatte vores tur, gennem Death Valley som er et kæmpe
område, og kører op mod Yosemite National Parken. Vi kommer ikke den normale
vej ind, men østfra gennem Tioga passet som ligger i 3.031m højde. Passet er
lukket fra november til maj, og ofte allerede i oktober pga. sne.
Vi gjorde selvfølgelig flere ophold på turen gennem Yosemite.
Da vi var på toppen var der kun 8 gr.C. Heldigvis blev det bedre på vejen ned
fra passet. Vi fandt hurtigt vores hotel (Yosemite View Lodge), da den lå lige
udenfor den østlige indgang til parken – og her var der 28 gr.C.
Dejlig at sidde udenfor på terrassen og skrive, med en kold
øl.
Vi bor lige ud til Merced floden, som har sit udspring oppe
i kløften. Der er ikke så meget vand i floden, her om efteråret.
I morgen skal vi så ind, og opleve parken uden bil, der er
busser som kører rundt.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar