mandag den 22. september 2014

Yosemite National Parken

22. september
I dag var vi så i Yosemite NP. Igen en kæmpestor National Park, med sine egne særpræg. Store klipper El Kapitän og Half Dome, som de mest kendte og så de kæmpestore grantræer. Vi var også oppe for at se et vandfald, men desværre årstiden gjorde, at der ikke var vand deri.
Vi var inde på Visitor Centret og se en film om oprettelsen af National Parkerne i USA. Yosemite NP blev oprettet under Borgerkrigen i USA (af Abraham Lincoln), på et tidspunkt hvor der var 1.100 faldne soldater om dagen.
Fantastisk - at han havde tid til at tænke på natur bevarelse, på det tidspunkt.

Dejligt, at der kørte Shuttel Busser rundt i parken. Af og på, så ofte man havde lyst og der var noget specielt at se.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar