22. september
I dag var vi så i Yosemite NP. Igen en kæmpestor National
Park, med sine egne særpræg. Store klipper El Kapitän og Half Dome, som de mest
kendte og så de kæmpestore grantræer. Vi var også oppe for at se et vandfald, men desværre årstiden gjorde, at der ikke var vand deri.
Vi var inde på Visitor Centret og se en film om oprettelsen
af National Parkerne i USA. Yosemite NP blev oprettet under Borgerkrigen i USA
(af Abraham Lincoln), på et tidspunkt hvor der var 1.100 faldne soldater om
dagen.
Fantastisk - at han havde tid til at tænke på natur
bevarelse, på det tidspunkt.
Dejligt, at der kørte Shuttel Busser rundt i parken. Af og på,
så ofte man havde lyst og der var noget specielt at se.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar