16. september
Lært af de sidste dages problemer, med ”næsten” tom tank,
tankede vi benzin straks efter morgenmaden.
Herefter kørte vi mod vest, igennem Capitol Reef NP, med
store klippeformationer i mange forskellige farver. Turen her er utrolig
varierende, golde klipper uden vegetation til lange bakker med store skove.
Det går op og ned, og vi har slet ikke styr over hvor højt
vi er oppe, kun at vi får propper for ørerne.
Vi nærmer os nu Bryce Canyon NP, og der kommer mange
klipper. Vi kører ind til et besøgscenter for Bryce Canyon NP og herfra er det
med Shuttel busser rundt til udsigtsstederne.
Da vi kommer til det første sted kan vi se at vi er i 8.300
fod (ca. 2,5 Km højde). Vi havde mødt nogle englændere og de sagde at vi ikke
måtte gå glip af Bryce nationalparken, og det havde de ret i!
Vi ser ned fra klippekanten og betragter et nogle
fantastiske klippeformationer i flotte orange og røde farver. Fantastisk flot –
måske det flotteste vi har set!
Da vi kører fra Bryce NP, ser det ikke ud til at der er så
langt til det sted hvor vi skal overnatte næste dag (Springdale), og vi
beslutter at køre derhen og tage en ekstra overnatning en dag før. Vejen til
Springdale går igennem noget af Zion NP, så vi får en forsmag på hvad der
venter os næste dag.
Vi har måske ikke lige taget højde for, at vi ikke er de
eneste der kommer sidst på dagen, og vil leje et værelse. Der hvor vi skal bo
næste dag er optaget og vi fortsætter 8 steder inden det lykkes at få et
værelse.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar