onsdag den 17. september 2014

Bryce Canyon National Park

16. september
Lært af de sidste dages problemer, med ”næsten” tom tank, tankede vi benzin straks efter morgenmaden.
Herefter kørte vi mod vest, igennem Capitol Reef NP, med store klippeformationer i mange forskellige farver. Turen her er utrolig varierende, golde klipper uden vegetation til lange bakker med store skove.
Det går op og ned, og vi har slet ikke styr over hvor højt vi er oppe, kun at vi får propper for ørerne.
Vi nærmer os nu Bryce Canyon NP, og der kommer mange klipper. Vi kører ind til et besøgscenter for Bryce Canyon NP og herfra er det med Shuttel busser rundt til udsigtsstederne.
Da vi kommer til det første sted kan vi se at vi er i 8.300 fod (ca. 2,5 Km højde). Vi havde mødt nogle englændere og de sagde at vi ikke måtte gå glip af Bryce nationalparken, og det havde de ret i!
Vi ser ned fra klippekanten og betragter et nogle fantastiske klippeformationer i flotte orange og røde farver. Fantastisk flot – måske det flotteste vi har set!
Da vi kører fra Bryce NP, ser det ikke ud til at der er så langt til det sted hvor vi skal overnatte næste dag (Springdale), og vi beslutter at køre derhen og tage en ekstra overnatning en dag før. Vejen til Springdale går igennem noget af Zion NP, så vi får en forsmag på hvad der venter os næste dag.
Vi har måske ikke lige taget højde for, at vi ikke er de eneste der kommer sidst på dagen, og vil leje et værelse. Der hvor vi skal bo næste dag er optaget og vi fortsætter 8 steder inden det lykkes at få et værelse.
Så lærte vi også det! Der er nu kun een nat, som ikke er booked hjemmefra. Så vi må huske det!












Ingen kommentarer:

Send en kommentar