mandag den 15. september 2014

Monument Valley

15. September
Efter morgenmad, det sædvanlige sted (det er nu anden gang vi er her J) kørte vi gennem National Parken og ud til det østlige punkt ved Grand Canyon ” Desert View”. Her kan man se ud i dalen, som er fortsættelsen mod øst. Det var denne vej vi fortsatte, mod Monument Valley.
Ret hurtigt kørte vi ned fra plateauet i 7.000 fod (ca. 2.100 m) højde og ned til 6.000 fod (ca. 1.800 m), men stadig som et nyt plateau.
Vi kommer frem til Monument Valley, en dal med en stribe af klippeformationer, der mindst af alt ligner Monument efter Monument (deraf navnet J)
Det var meget flot i Grand Canyon, men dette er ikke mindre imponerende, bare anderledes.
Efter dalen med monumenterne, fortsatte vi mod Glen Canyon. Dalen afsluttes med en skarp bjergkæde vel ca. 500m høj. Vi kunne ikke bestemme vejens forløb, men skulle vise sig at være serpentiner sving og grusveje der førte mod toppen. Heldigvis var der ikke mange biler der kørte den anden vej – uha det var stejlt!
Vi kørte ind i Glen Canyon parken, og her kører vi for neden af bjergene, som rejser sig op ved begge sider af vejen. Colorado floden kørte vi også ved siden af og krydsede den med en bro.
Vi mente at der var nok benzin til at komme de 150 Km til den første by. Vi må snart lære, at benzin stationer ikke hænger på træerne – eller som man siger herover ”der er ikke benzinstationer, bag hvert bjerg”.
Igen blev vi reddet på målstregen, 80 Km før næste by, var der en lille lejr, hvor der var en benzinstation. Den var lukket, men for første gang lykkedes det mig at betale med kort, på standeren.
Vi lejer et værelse i den første by vi kommer til (Hanksville), ikke luksus men vi skal blot sove en nat her.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar