Efter en god nattesøvn og et morgenbord i den lokale ”Waffel
Spot”, var vi klar til San Diego.
Vi havde købt billetter til Sea World, på hotellet til en tredjedel
af den normale pris.
Sea World er en kæmpestor park med opvisning af forskellige
dyr, knyttet til havet. Der var show med Spækhuggere og søløver, bassinger med
hajer, skildpadder, rokker og mange andre forskellige arter. Som noget specielt
havde de et helt afsnit med det arktiske område. Her var der isbjørn og små hvaler
og alt omkring dyrene var lavet som var det en arktisk station med helikopter,
beboelse til mandskabet og med en temperatur på ca. 10 gr. og udenfor var der
nok 35 gr.
Derefter kørte vi ned til havnen, hvor et stort hangarskib
USS Midway er omdannet til et museum med alle de fly som normalt var på skibet,
da det var i drift (jagerfly, helikoptere, AWACS overvågningsfly mm.).
Vi blev vist rundt på skibet af pensionerede officerer fra
skibet (flykontrolcenter og navigationsdelen ”på broen”) stor oplevelse. Hertil
kommer, at det var ”nein/elleven” årsdagen for terrorhandlingen i New York. På
flydækket var der en mindehøjtidelighed, for ofrene for terrorangrebet. Med
nationalsang, mindetaler, oplæsning af navne på omkomne ofre, sækkepiber og
geværsalut.
Ingen kommentarer:
Send en kommentar