torsdag den 11. september 2014

San Diego

11. September 2014
Efter en god nattesøvn og et morgenbord i den lokale ”Waffel Spot”, var vi klar til San Diego.
Vi havde købt billetter til Sea World, på hotellet til en tredjedel af den normale pris.
Sea World er en kæmpestor park med opvisning af forskellige dyr, knyttet til havet. Der var show med Spækhuggere og søløver, bassinger med hajer, skildpadder, rokker og mange andre forskellige arter. Som noget specielt havde de et helt afsnit med det arktiske område. Her var der isbjørn og små hvaler og alt omkring dyrene var lavet som var det en arktisk station med helikopter, beboelse til mandskabet og med en temperatur på ca. 10 gr. og udenfor var der nok 35 gr.

Derefter kørte vi ned til havnen, hvor et stort hangarskib USS Midway er omdannet til et museum med alle de fly som normalt var på skibet, da det var i drift (jagerfly, helikoptere, AWACS overvågningsfly mm.).
Vi blev vist rundt på skibet af pensionerede officerer fra skibet (flykontrolcenter og navigationsdelen ”på broen”) stor oplevelse. Hertil kommer, at det var ”nein/elleven” årsdagen for terrorhandlingen i New York. På flydækket var der en mindehøjtidelighed, for ofrene for terrorangrebet. Med nationalsang, mindetaler, oplæsning af navne på omkomne ofre, sækkepiber og geværsalut.
En rigtig god dag, med mange oplevelser :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar