lørdag den 13. september 2014

Kører op til Grand Canyon

13. September 2014
Vi startede dagen med morgenmad på hotellet. Heldigvis var det en kortere strækning vi skulle køre i dag.
Turen var meget afvekslende. Vi startede ude i Arizonas ørken Scottsdale og kørte nordpå. Det er rigtig Vild West landskab med lidt buske og kaktusser.
På et tidspunkt går det opad i bjergene og temperaturen falder kraftigt fra 110 gr F til ca. 80 gr. F (44 – 28 gr C) og landskabet ændrer sig meget. Det bliver mere grønt og der kommer en del træer.
Vi var helt oppe i 7000 fod (ca 2 Km højde) og så fladede det ud, som en højslette eller plateau.
Rita har klaget lidt over radioen, det er kun reklamer og dårlig musik. Derfor købte jeg en CD med Johnny Cash, da vi skulle have benzin på. Så nu kører CD’en for fuld musik.

Vi ankommer til hotellet ved 15 tiden og igen er det et flot hotel. Vi går en tur, i den dejlige varme – der er kun 26 gr. nu.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar