lørdag den 13. september 2014

Kører gennem bjerge og ørken til Scottsdale i Arizona

12. September 2014
Den længste kørselsdag, startede med morgenbordet i Waffel-spot. Morgenbordet består af en stor tyk vaffel (3cm), der indeholder baconstykker, scramblet æg og et stort stykke bacon. Vaflen kan man så smøre syltetøj eller sirup på – og kaffe. Hver 3 min kommer en af ”pigerne” og fylder op.
Så er man klar til dagen! J

Vi satte ”fru Garmin” til næste bestemmelsessted Holiday Inn i Scottsdale og hun kommanderede til højre. Det går godt, hun siger ”fortsæt 450 Km”. Det bringer os østpå, over bjergene i Californien og ned på den anden side, og ind i Arizona til ørkenen langs den mexicanske grænse. Nogle sted havde de overrislede grønne marker, men ellers var det ørken (sand med lidt buske og mange små ”twisters”). Vi var kun ude af bilen da vi skal have benzin på, for temperaturen er 104 – 110 gr F (40 – 44 gr C). Her var der sandklitter så høje, at Fanø klitterne er miniaturer ved siden af. Vi kom så tæt på grænsen, at vi kan se hegnet og bliver da også stoppet ved kontrolposter. Hvor de har narkohunde der snuser til bilen, men vores Pamol opdagede de ikke.
Sidst på eftermiddagen var vi fremme i Scottsdale 44gr C.




Vi gik ud for at finde et sted at spise og fandt et Pizzeria med borde udenfor. Hvordan kan man sidde udenfor og spise i den hede – jo, man har små dysser rundt om der sender forstøvet vand ud, så det bliver behageligt (som i Bilka ved grøntsagerne).




Ingen kommentarer:

Send en kommentar