søndag den 21. september 2014

Death Valley

20. september
Vi startede dagen med igen at få vores bil – 2 $.
Herefter sætter vi kurs mod ”dødens dal” - Death Valley, dvs. efter at vi har fyldt benzin på og køber 2 gallon drikke vand. Vi kører igen forbi bjerge, denne gang er de sorte. Alle navne i denne dal har noget med ”død” at gøre – Ligkiste, Begravelse, Sultekløften, Dårlig Vand Søen mm.
Efter bjergene er det en stor dal, man kan vel kalde den en ”lav slette” da den ligger under havets overflade. Dalen er som en ørken, temperaturen er over 40 gr og i horisonten bliver det helt sort og det lyner meget, der kommer også lidt regn.

Vi stopper ved et udsigtspunkt, der ligger lidt højt, og har herfra udsigt ud over dalen og til nogle flotte klippeformationer. Midt i ørkenen er der pludselig et hotel – her skal vi bo. Vi får et chok da vi stiger ud af bilen, det blæser en del og temperaturen er 44 gr.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar