mandag den 29. september 2014

Hollywood og Beverly Hill's

29. september
I dag, ville vi op til Hollywood, på en sightseeing-busstur. De viste sig dog, at bussen startede i Hollywood og vi bor i Down Town. Vi fik derfor en ny udfordring – at komme med Metro (undergrundstog) derop. Man kan åbenbart kun betale med et ”rejsekort” – her hedder det Tap-Card, men fungerer på samme måde. Det gik uden problemer og vi kom godt derop og med bussen.
Det var rigtig sjov at se og høre om området, og specielt Beverly Hill’s, hvor de kendte bor.
Beverly Hill’s en by i byen. Brandhanerne i Hollywood er gule, men i Beverly Hill’s er de sølvgrå osv.
Området er fyldt med olieboringer. Under et af de meget fine hoteller er der bla. en olieboring. Ligeledes var der tidligere i området oliesøer, et er bevaret og man kan se og lugte olien.   
Vi stod af ved Farmers Market, et lokalt marked i Hollywood, med en masse små butikker og spisesteder / restauranter. Spiste bl.a. til aften her på en lille restaurant, hvor betalingen var efter vægt – nej, det var ikke os der blev vejet, men tallerkenen.

På vej hjem, ville vi lige forbi Det Kinesiske Teater på Hollywood Blv. Her var der politi afspærringer, en masse mennesker og pressen var opstillet med projektører og kamerahold – det viste sig, at der var Premiere på en film ”Annabelle”. Vi blev der og så de store limo’er komme med skuespillerne – vi genkendte dog ikke nogen. Herefter tog vi igen Metro’en hjem til hotellet.

Stjernerne
Her blev go-go pigerne opfundet
Teknik til Ex-perterne
2 gamle der holder sig godt

Berverly Hills
Olie sø





Primiere på Annabelle
Brasiliansk Grill

1 kommentar: